Finns det någon som vill ta över mina drömmar och äga en egen båt på Lanta. Snart är våra 10 månader slut och båten behöver säljas
Båten är en 6.5 meter lång plastbåt (typ bowrider) och har en 200hk mercury, ekipaget är ifrån 2002. Privat registrerad för 10 personer. Motorn är precis genomgången och i princip all el är bytt.
Perfekt att ha till fiske, vattenlekar och framför allt transport. Ganska läckert att glida in på Phi-Phi med egen båt eller göra egna snorklingsturer till Koh Ha etc. etc.
när jag köpte båten hösten 2009 gav jag ca 350.0000baht men säljer den nu för 250.000 (drygt 50.000sek). Ligger i vattnet vid Catfish uppe i Saladan.
Flytvästar och div tillbehör ingår
Lite tips till dig som funderar på att köpa en båt:
[*]Det är mycket svårt att hitta plastbåtar till vettigt pris (i princip alla speedboats är byggda i trä), jag fick ägna åtskilliga dagar i Phuket för hitta denna.
[*]Båtar är lika dyra här som i Sverige, och det finns extremt få till salu.
[*]Det är mycket noga att man får med den svarta boken och att alla stämplar blir rätt (jag anlitade ett proffs i Phuket för hjälp, den kontakten har jag kvar vid ev. affär)
kontakta mig på skolan eller ring +66 (0) 82 80 29 125 (031-910141 efter 10 juni)
s.enghamre@telia.com
Mvh
Svante (Emils & Majas pappa)